Zimowisko w SP13

W pierwszym tygodniu ferii zimowych, tj. od poniedziałku 11.02.2019r. do piątku 15.02.2019r. uczniowie uczestniczyli w Akcji ZIMA 2019.

W pierwszym dniu po przywitaniu uczestnicy zimowiska zapoznali się z zasadami bezpieczeństwa oraz z regulaminem, który własnoręcznie podpisali, zobowiązując się do jego przestrzegania. Następnie odbyło się spotkanie z przedstawicielem Policji, który udzielał informacji na temat bezpieczeństwa, zwłaszcza przedstawiał uczniom zagrożenia związane z zabawami zimowymi, a także odpowiadał na zadawane przez dzieci pytania. Po zakończonym spotkaniu rozpoczęły się zabawy integracyjne, zabawy ze śpiewem, po których przeprowadzono pogadankę na temat profilaktyki uzależnień – negatywnego wpływu alkoholu, tytoniu i innych substancji psychoaktywnych na organizm człowieka. Po wspólnym, smacznym obiedzie odbyły się zajęcia plastyczne w grupach – wykonanie plakatów dotyczących profilaktyki uzależnień, ich omówienie i wystawa prac.

We wtorek po omówieniu zasad bezpieczeństwa oraz zachowania się podczas podróży i w czasie trwania wycieczki, wyjechaliśmy zwiedzić Zabytkową Kopalnię Srebra w Tarnowskich Górach. Jest to jedyna w Polsce trasa turystyczna, prowadząca przez podziemia będące pozostałością po dawnym górnictwie kruszców srebra, ołowiu i cynku. Zwiedziliśmy nowoczesne centrum edukacji, a trasę turystyczną o długości 270m prowadzącą przez urokliwe podziemia pokonywaliśmy łodziami. Podczas pokonywania tej trasy na prośbę Pana przewodnika o wspólny śpiew, zaśpiewaliśmy po polsku i śląsku piosenkę pt. „Na jeziorze wielka burza”. Po powrocie do szkoły i ciepłym posiłku zajęcia zakończyły się grami i zabawami.

W środę po przypomnieniu zasad bezpieczeństwa podczas wycieczki wyjechaliśmy na warsztaty rękodzieła artystycznego do „OSIKOWEJ DOLINY” w Koziegłowach. Po przywitaniu poznaliśmy historię tego wspaniałego miejsca, zostaliśmy poczęstowani pysznymi ciasteczkami i zaproszeni do udziału w warsztatach. Z naturalnych wiórków drewna osikowego wykonaliśmy piękne pingwinki i serca na zbliżające się Walentynki. Swoje arcydzieła każdy zabrał jako pamiątkę z pobytu w tym wyjątkowym miejscu.

W czwartek po omówieniu zasad bezpiecznego zachowania się podczas wyjazdu na uczestników zimowiska czekała następna atrakcja – wycieczka do Śląskiego Ogrodu Botanicznego w Radzionkowie. W zależności od wieku uczestnicy brali udział w zajęciach „My się zimy nie boimy”, „Światło i kolor” oraz „Świat pod mikroskopem”. Zajęcia miały charakter poznawczy i edukacyjny - kontakt z naturą, fantastyczna zabawa.

W ostatnim dniu pobytu na zimowisku po przypomnieniu zasad bezpieczeństwa wyjechaliśmy do Miejskiego Kina „Olbrzym” w TCK w Tarnowskich Górach na film pt.„Demolka w Internecie”, który bardzo się podobał. Po powrocie z kina, tak jak każdego poprzedniego dnia czekał na nas pyszny, ciepły obiad, po którym odbyły się zajęcia plastyczne na temat „Moje najmilsze wspomnienie z pobytu na zimowisku”.
Na zakończenie każdemu został wręczony upominek.

∗Aby zobaczyć zdjęcia z zimowiska, odsyłamy do galerii na stronie